sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Mitä on tullut touhuttua

Sain jokunen aika sitten MiEiViltä tunnustuksen josta lämmin kiitos hänelle. Olen tässä vuosien varrella kertonut haasteiden tiimoilta jo vaikka vallanmitä itsestäni, mutta katsotaanpa vieläkö keksisin seitsemän asiaa. Ajattelin pitäytyä tällä kertaa harrastuksissa, tosin olen voinut haastella niistäkin jo aiemmin.

1. Valokuvaus
Sain ylioppilaslahjaksi järkkärin ja siitä lähtien olen kuvannut. Jossain vaiheessa sain myös koneen, jolla pysytyin kehittämään valokuvia. Se oli ihan hauskaa puuhaa, vaikka kone olikin vanhaa venäläistä tekoa eikä ihan moderneimmasta päästä. Tästä mustavalkokuvasta pidän oikein erityisesti, vaikka se saakin minut hieman haikeaksi.


2. Tanssiminen
Olen tykännyt tanssimisesta pienen ikäni. En muista ihan tarkkaan, mutta eiköhän sitä tullut tanssittua jo Helkatytöissä silloin aikanaan 60-luvulla. No, ainakin runoja lausuttiin :) Rockia ja jytää sheikattiin 70-luvulla, discoa 80-luvulla ja vaikka mitä sen jälkeen. Olen tanssinut rivitanssia, itämaista ja bollywoodia kursseilla. Humpat, polkat, valssit ja jenkatkin sujuu muuten vaan. Kuva on reilu vuosi sitten olleilta synttäreiltäni ja siinä me tanssitaan kansantanssia, intialaista elokuvakansantanssia nimittäin.


Tuo pistää vieläkin hymyilyttämään :)

3. Pelaaminen
Ai että minusta on kiva pelata lautapelejä ja olen ilmeisesti tartuttanut lapsiinkin tämän ominaisuuden. Nytkin pääsiäisenä pelattiin melkein aamusta iltaan 7 wondersia, skippoa, yatsia ja trivial pursuittia. Yksi varma keväänmerkki on se kun päästään takakuistille pelaamaan Alfabetiä. Meillä on kyseisestä pelistä myös matkaversio, jota pelaan kuvassa äitini kanssa.


4. Melominen
Vesillä olemisesta olen tykännyt pienestä pitäen. Aikanaan olin joka kesä Inarilla serkusten luona ja suvun kesäpaikkaan mentiin aina putputmoottorilla. Olen soudellut myös kainuun mökkivesillä, Kiiminkijoella ja näillä savonvesillä. Avokki osti kanootin vuonna 2005 ja sen jälkeen ollaan koluttu vaikka missä paitsi ei merellä. Meillä ei ole mitään hirmu tavoitteita melontamatkoissa vaan vesille lähdetään kun on hyvät ilmat ja melotaan just sen verran kuin hyvältä tuntuu. Vielä ei tauti ole rajoittanut harrastusta, mutta voihan se olla että sekin aika tulee. Mutta mitäpä noita tulevia murehtimaan. Kuvassa ollaan Koloveden kansallispuistossa.


5. Luonnossa liikkuminen
Oikeastaan tämä sisältyy jo tuohon edelliseen, mutta saakoot nyt oman mainintansa. Lauletaanko jossain laulussa että metsä on mun kirkkoni tai jotain sellaista? No, minulla on joskus sellainen olo metsässä. Kuvan metsä on Linnasaaressa.


6. Kuvanveisto
Tänä vuonna olin kansalaisopiston kuvanveistokurssilla. Olin veistellytv jo aiemmin Kuopion koulussa joten en ollut ensikertaa sormet savessa, mutta voi kun se olikin taas mukavaa. Toivottavasti jatkuu ensivuonna.


7. Lukeminen
Luen kirjaa joka ilta nukkumaan mennessä ellen ole aivan poikki. Luen minä muulloinkin varsinkin jos kirja on oikein koukuttava, mutta sitä kadehdittavaa taitoa en osaa että lukisi ja neuloisi yhtä aikaa, harmi. No mitä minä sitten luen? Kaikenlaista voisi sanoa. Viime aikoina luetuista olen pitänyt erityisesti Katja Ketun Kätilöstä, Hannu Mäkelän Eetusta, Eduard Uspenskin Fedja-sedästä ja minulle uutena tuttavuutena Camilla Läckbergin kirjoista. Pitäiskin laittaa tuonne sivupalkkiin kohta Yöpöydällä oleva kirja. Viime vuonna meidän piti lukea opiskelujen yhteydessä joku maailmankirjallisuuden klassikko ja meidän ryhmä luki Goethen Nuoren Wertherin kärsimykset. Minä luin sen Volter Kilven suomentamana ja voi pojat, että oli erikoinen lukukokemus :) Kokeilkaapa vasiten.


Tylsänä tyyppinä en taaskaan jatka haastetta, mutta ken haluaa saa napata tämän mukaansa. Hyvää sunnuntaita kaikelle.


6 kommenttia:

  1. Kivoja asioita sinusta! Hyvää sunnuntain jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin vai jokohan pitäisi toivotella hyvää viikon alkua :)

      Poista
  2. Pitkään olen jo sinun blogiasi seurannut, mutta oli tosi kiva 'oppia' sinusta lisää. Miekin tykkään tanssimisesta, minulla on peräti tanhumenneisyys ;) Tuo kuvanveistopuoli sinussa oli ihan uutta. Hieno harrastus. Toivottavasti jatkoa seuraa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä tulee kyllä sellainen olo että lörpöttelenkö liikaakin, mutta en jaksa ottaa turhia paineita tämän blogin kans. Eihän näitä kukaan pakota lukemaan, mutta kiva tieten, että joku lukee niinkuin sinä nyt :)Tuo kuvanveisto on kyllä hirmu mukavaa ja meillä oli oikein kiva ryhmä ja hyvä opettajakin.

      Poista
  3. Olipa mukava lukea asioita sinusta. Valokuvaus on omaakin sydäntäni lähellä, vaikka viime vuosina se on jäänyt aika vähäiseksi. Pitäis olla kunnon kamera, kun nykyisellä pokkarilla ei oikein värit osu kohdilleen ja pitäisi jaksaa vääntää kuvankäsittelyohjelman kanssa (olen aika laiska sillä saralla.

    Itse tykkään kovasti Camilla Läckbergin kirjoista. Minusta on koukuttavaa, kun päähenkilöiden juonikuviot on niin kiinnostavat. Kätilö on vielä lukematta, mutta odottamassa vuoroaan. Siltä odotan aika paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos :) Sulla on kyllä hienoja kuvia. Voi että se valokuvien värinsäätö voi joskus olla haasteellista, varsinkin punaisten ja vihreiden suhteen. Tai sitten se on osaamattomuutta tässä allekirjoittaneen tapauksessa :)

      Minä aloin lukea noita Läckbergin kirjoja vähän väärässä järjestyksessä, mutta ei se suuremmin haittaa. Yks josta tykkään kans on Åsa Larsson ja haa, häneltä tulee uusi kirja toukokuussa kirjastoon. Lieneekö se jo kaupoissa en tiedä, mutta tein just varauksen.

      Poista